Kies de yogales die bij je past

We bieden verschillende lessen. Of je nu nieuw bent of een ervaren beoefenaar. Onze lessen duren meestal 60  of 75 minuten en staan open voor alle niveaus. De lessen zijn klein genoeg zodat we individuele aandacht kunnen blijven geven waar nodig, maar ook aanpassingen of extra uitdagingen. Ons rooster groeit elke week, net als wij!

Power Yoga & Breathwork

Pranayama is volgens Swami Sivananda een van de 5 pijlers van yoga en cruciaal onderdeel van een volledige yogales. Daarom begint deze power yogales met ademhalingsoefeningen. Wees hierna voorbereid om te bewegen! We beginnen met flowen en leggen hierbij de nadruk op het verbinden van ademhaling met beweging en het opbouwen van hitte, kracht en flexibiliteit. Hierna volgen uitdagende houdingen zoals balance poses, inversions en backbends. Aanbevolen wordt om al enige ervaring met yoga te hebben als je wilt meedoen. Verschillende niveaus zijn echter welkom en waar nodig worden er alternatieve houdingen als optie gegeven. Elke les eindigt met een welverdiende begeleide shavasana (eind-ontspanning).

Yin Yoga

Yin yoga poses zijn bedoeld om je bindweefsels op te rekken, flexibel te maken en te genezen. Ze worden ervaren als een diepe stretch, vergroten je bewegingsbereik en maken je energetische paden vrij. De herstellende houdingen geven je lichaam een kalmerende sensatie en zijn bedacht om je parasympathische zenuwstelsel te activeren (de natuurlijke, verzorgende “rust en herstel” staat van ons lichaam). Houdingen worden 3 tot 5 minuten vastgehouden. Tijdens de poses wordt je aangemoedigd om bij de ademhaling te blijven, naar binnen te gaan en daar los te laten waar mogelijk. Doel van de les is om je je soepel, tevreden en zelfverzekerd te laten voelen. Geschikt voor alle niveaus.

Vinyasa Flow

Deze Vinyasa flow les is voor als je de dag sterk en tegelijkertijd kalm wil beginnen. Jouw ultieme “me-time” moment. We beginnen met een initiële ontspanning en doen wat oefeningen om uit het hoofd en in het lichaam te komen. Hierna warmen we de wervelkolom en de spieren op voordat we echt gaan flowen. Je ademhaling wordt dieper en meer gefocust, je lichaam begint hitte te creëren. Je gaat de “de zone” binnen, laat tijd en ruimte achter en beweeg naar poses en traint en stretched elke spiergroep. Je wordt stap voor stap begeleid en vaak herinnerd om “bij je adem te blijven”. Een welverdiende eind-ontspanning van 10 minuten brengt je in een staat van vrede, liefde en acceptatie.

Gentle Flow

Een kalme, ontspannen les om te stretchen en om op een lieflijke, rustig wijze kracht op te bouwen. Nadruk ligt op het vergroten van het bewustzijn van ademhaling en lichaam. In deze les is er veel ruimte voor rust en details met betrekking tot jouw individuele lichaam.Tegen het einde van de les zullen er ook een aantal yin-achtige poses worden aangenomen waarin de spieren de kans krijgen om volledig te ontspannen en we werken aan de pezen en ligamenten om een diep, euforisch gevoel los te maken. Beweeg langzaam met compassie naar jezelf, ontspan en laat tenslotte alles los. Aan te raden voor alle niveaus van beoefenaars die op zoek zijn naar een rustgevende, ontspannen, herstellende ervaring.

Yin Yang Yoga

Deze yin yang yogales is echt voor iedereen! Wij bieden in deze een complete yoga-ervaring. De les is een combinatie van sterke verwarmende yang-houdingen, met vinyasa flow elementen, afgewisseld met de stille en verkoelende aspecten van yin. De yang in deze les is er voor je spieren en organen, terwijl de langere, herstellende houdingen van yin werken op je pezen, botten en ligamenten. De les wordt gestart met een initiële ontspanning en enkele oefeningen om te aarden. Aanpassingen worden aangeboden aan individuele studenten wanneer dat nodig is, dus iedereen is welkom!

Power Flow

Deze les begint met een diepe initiële ontspanning, gevolgd door pranayama (ademhalingsoefeningen) en een warming-up van het hele lichaam. Je wordt uitgenodigd om met ons mee flowen, beginnend met milde en opbouwende tot krachtige yoga asana’s (houdingen). Deze les bezorgd je levendigheid in het lichaam en een gelukkige gemoedstoestand. Na deze les voel je je zelfverzekerd genoeg om alles wat er op je afkomt te omarmen, met een licht hart en een glimlach op je gezicht. Enige ervaring in yoga is  aanbevolen om aan deze les deel te nemen.

Kids yoga
Kids Yoga

Wist je dat kinderen die met ons yoga hebben gedaan er dol op zijn? Ze houden genieten van het sterker, flexibeler en evenwichtiger worden, zich vrij te voelen en vertrouwen op te bouwen. Ze gebruiken hun fantasie door dieren te imiteren. Kinderen vinden het leuk om te leren zichzelf te vertrouwen en hun eerste stappen te zetten om te leren hoe ze hun actieve kleine geest kunnen kalmeren. Het geeft hen de middelen om in deze moeilijke tijden met woede, verveling en verdriet om te gaan. Als de les voorbij is, zijn ze gelukkiger, tevredener en doelgerichter.

Hatha Yoga

Hatha is de meest traditionele yoga die tegenwoordig beoefend wordt in studios. De houdingen bevorderen de flexibiliteit en versterken het lichaam. In deze les ligt de nadruk op eenvoud. Herhaling en beweging afgewisseld met het aanhouden van de poses, soms uitdagende afgewisseld met ontspannende poses. Hatha yoga is met name gericht op het orgaan- en lymfestelsel en het versterken, versoepelen en verjongen van lichaam en geest. Ademhalingstechnieken en meditatie zijn ook onderdelen van deze les.  Een volledig circuit van het bewegingsbereik van het lichaam. Met staande houdingen, backbends, forward folds en hip openers. Geschikt voor alle niveaus.

Eerste keer naar een yogales

Voor veel mensen die nog nooit yoga hebben geprobeerd, kan de gedachte aan een yogales ontmoedigen. Misschien verwacht je wel een groep van 20-ers in strakke leggings, mannen met ontbloot bovenlijf, chantend in extase met hun lichamen opgevouwen als pretzels. We verwelkomen ook deze studenten, maar eigenlijk verwelkomen we iedereen! Als voorbereiding op je eerste les hoef je alleen maar open te staan en je verwachtingen proberen op nul te zetten. We horen mensen wel eens zeggen dat ze niet flexibel genoeg zouden zijn voor yoga. Ons oprechte antwoord hierop is dat dit zeggen vergelijkbaar is als zeggen dat je te vies bent om een bad te nemen. Yoga is echt voor iedereen: van super-senior tot kleuter, van mannen tot vrouwen en alles daartussenin. Zorg er wel voor dat je schoon bent (schoenen gaan uit). 

 

Covid – 19 Maatregelen

Ook binnen passen wij de meest veilige maatregelen toe, zodat je zorgeloos kunt genieten van je yoga practice.

  • Blijf thuis als je de Corona-symptomen hebt.
  • Neem je eigen mat mee en een handdoek of kussensloop om de props mee te bedekken.
  • Neem een dekentje of extra sweater mee. We laten de ramen open staan om de ruimte te ventileren.
  • Kom zoveel als mogelijk in je yoga kleding er is geen aparte kleedkamer.
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5m afstand tot elkaar.
  • Arriveer 10 minuten voor de les en minimaal 5 minuten voor de les.
  • Probeer zoveel mogelijk thuis naar het toilet te gaan.

Veelgestelde vragen

Alles wat je moet weten als je nieuw bent bij A Yoga Collective.

Loop gerust bij ons binnen. De deur staat altijd open voor walk-ins. Als je zeker van een plekje wilt zijn en je wilt houden aan je voornemen boek je een les. Mocht dit niet lukken, geen probleem! Kom 10 minuten voordat de les begint om je aan te melden voor een les. We bieden lessen aan op verschillende locaties dus kijk van te voren goed op welke locatie je moet zijn. 

Zorg ervoor dat je comfortabele kleding aan hebt waarin je makkelijk kan bewegen. En dat je shirt niet over je hoofd valt omdat ik yoga vaak het hoofd lager komt dan het hart. Het beste is om yoga te beoefenen op blote voeten, sokken of schoenen heb je dus niet nodig.

Een glimlach! Lukt het je vandaag niet, geen enkel probleem. We kunnen je hiermee helpen en zijn er voor je.  Dit is wat je meeneemt naar de yogales: 

  • Yoga mat – In deze periode willen we je vragen je eigen matje mee te nemen. Als je geen matje hebt mag je voor €3,00 een matje huren.
  • Handdoek – Handig bij de power lessen of als je snel zweet. En om props af te dekken.
  • Waterfles – Na een yogales is het belangrijk om voldoende te drinken (water of kruidenthee) om de afvalstoffen af te voeren. Alleen afgesloten waterflessen zijn toegestaan in de zaal.
  • Er zijn geen douches of aparte kleedkamers aanwezig op onze locaties.

Telefoon,  iPad, of laptop zet je uit of je laat deze thuis liggen. Houd er ook rekening mee dat je medestudenten allergisch kunnen zijn voor zware parfum of sterk geurende essentiële oliën.

Boek jouw favoriete les online and betaal per yogales. Of koop een rittenkaart, bespaar geld en geniet van een breed aanbod  yogalessen wanneer je wilt!