A Yoga Collective
Online & Outdoor lessen

Al onze online lessen staan voor dit moment on hold. Gelukkig is het een prachtige zomer en geven we bij mooi weer (+>17ºC) ook yogalessen in het park. Per September ben je weer welkom bij ons in de studio. Plekje reserveren? Bekijk het rooster en meld je aan voor de les(sen). 

Power Yoga & Breathwork

Pranayama is volgens Swami Sivananda een van de 5 pijlers van yoga en cruciaal onderdeel van een volledige yogales. Daarom begint deze power yogales met ademhalingsoefeningen. Wees hierna voorbereid om te bewegen! We beginnen met flowen en leggen hierbij de nadruk op het verbinden van ademhaling met beweging en het opbouwen van hitte, kracht en flexibiliteit. Hierna volgen uitdagende houdingen zoals balance poses, inversions en backbends. Aanbevolen wordt om al enige ervaring met yoga te hebben als je wilt meedoen. Verschillende niveaus zijn echter welkom en waar nodig worden er alternatieve houdingen als optie gegeven. Elke les eindigt met een welverdiende begeleide shavasana (eind-ontspanning).

Yin Yoga

Yin yoga poses zijn bedoeld om je bindweefsels op te rekken, flexibel te maken en te genezen. Ze worden ervaren als een diepe stretch, vergroten je bewegingsbereik en maken je energetische paden vrij. De herstellende houdingen geven je lichaam een kalmerende sensatie en zijn bedacht om je parasympathische zenuwstelsel te activeren (de natuurlijke, verzorgende “rust en herstel” staat van ons lichaam). Houdingen worden 3 tot 5 minuten vastgehouden. Tijdens de poses wordt je aangemoedigd om bij de ademhaling te blijven, naar binnen te gaan en daar los te laten waar mogelijk. Doel van de les is om je je soepel, tevreden en zelfverzekerd te laten voelen. Geschikt voor alle niveaus.

Vinyasa Flow

Deze Vinyasa flow les is voor als je de dag sterk en tegelijkertijd kalm wil beginnen. Jouw ultieme “me-time” moment. We beginnen met een initiële ontspanning en doen wat oefeningen om uit het hoofd en in het lichaam te komen. Hierna warmen we de wervelkolom en de spieren op voordat we echt gaan flowen. Je ademhaling wordt dieper en meer gefocust, je lichaam begint hitte te creëren. Je gaat de “de zone” binnen, laat tijd en ruimte achter en beweeg naar poses en traint en stretched elke spiergroep. Je wordt stap voor stap begeleid en vaak herinnerd om “bij je adem te blijven”. Een welverdiende eind-ontspanning van 10 minuten brengt je in een staat van vrede, liefde en acceptatie.

Gentle Flow

Een kalme, ontspannen les om te stretchen en om op een lieflijke, rustig wijze kracht op te bouwen. Nadruk ligt op het vergroten van het bewustzijn van ademhaling en lichaam. In deze les is er veel ruimte voor rust en details met betrekking tot jouw individuele lichaam.Tegen het einde van de les zullen er ook een aantal yin-achtige poses worden aangenomen waarin de spieren de kans krijgen om volledig te ontspannen en we werken aan de pezen en ligamenten om een diep, euforisch gevoel los te maken. Beweeg langzaam met compassie naar jezelf, ontspan en laat tenslotte alles los. Aan te raden voor alle niveaus van beoefenaars die op zoek zijn naar een rustgevende, ontspannen, herstellende ervaring.

Yin Yang Yoga

Deze yin yang yogales is echt voor iedereen! Wij bieden in deze een complete yoga-ervaring. De les is een combinatie van sterke verwarmende yang-houdingen, met vinyasa flow elementen, afgewisseld met de stille en verkoelende aspecten van yin. De yang in deze les is er voor je spieren en organen, terwijl de langere, herstellende houdingen van yin werken op je pezen, botten en ligamenten. De les wordt gestart met een initiële ontspanning en enkele oefeningen om te aarden. Aanpassingen worden aangeboden aan individuele studenten wanneer dat nodig is, dus iedereen is welkom!

Power Flow

Deze les begint met een diepe initiële ontspanning, gevolgd door pranayama (ademhalingsoefeningen) en een warming-up van het hele lichaam. Je wordt uitgenodigd om met ons mee flowen, beginnend met milde en opbouwende tot krachtige yoga asana’s (houdingen). Deze les bezorgd je levendigheid in het lichaam en een gelukkige gemoedstoestand. Na deze les voel je je zelfverzekerd genoeg om alles wat er op je afkomt te omarmen, met een licht hart en een glimlach op je gezicht. Enige ervaring in yoga is  aanbevolen om aan deze les deel te nemen.

Kids yoga
Kids Yoga

Wist je dat kinderen die met ons yoga hebben gedaan er dol op zijn? Ze houden genieten van het sterker, flexibeler en evenwichtiger worden, zich vrij te voelen en vertrouwen op te bouwen. Ze gebruiken hun fantasie door dieren te imiteren. Kinderen vinden het leuk om te leren zichzelf te vertrouwen en hun eerste stappen te zetten om te leren hoe ze hun actieve kleine geest kunnen kalmeren. Het geeft hen de middelen om in deze moeilijke tijden met woede, verveling en verdriet om te gaan. Als de les voorbij is, zijn ze gelukkiger, tevredener en doelgerichter.

Hatha Yoga

Hatha is de meest traditionele yoga die tegenwoordig beoefend wordt in studios. De houdingen bevorderen de flexibiliteit en versterken het lichaam. In deze les ligt de nadruk op eenvoud. Herhaling en beweging afgewisseld met het aanhouden van de poses, soms uitdagende afgewisseld met ontspannende poses. Hatha yoga is met name gericht op het orgaan- en lymfestelsel en het versterken, versoepelen en verjongen van lichaam en geest. Ademhalingstechnieken en meditatie zijn ook onderdelen van deze les.  Een volledig circuit van het bewegingsbereik van het lichaam. Met staande houdingen, backbends, forward folds en hip openers. Geschikt voor alle niveaus.

Makkelijk jouw online les boeken

1. Registreer op Zoom

Registreer voor een gratis account op Zoom (link naar app store & website) en installeer de app op je mobiel, tablet, laptop of tv. Je kunt onze lessen het makkelijkst volgen op een tablet of laptop die je voor je mat plaatst.

2. Reserveer je plek

Ga naar onze ‘Boek een les’ pagina en kies je favoriete les om je plek te reserveren. Registreer je ook bij ons als je dat nog niet hebt gedaan. Aanmelden voor een les is hetzelfde als bij het boeken van een studio les. 

3. Betaal voor je les

Bij aanschaf van lessen kun je kiezen tussen een losse les (€ 4,50) of een onbeperkt week-abonnement (€ 12,99). Op de ‘Mijn Schema’ pagina vind je een overzicht van je aangekochte les(sen). We hebben alle reguliere abonnementen stopgezet en vragen je om je online lessen afzonderlijk te kopen.

4. Meld je aan bij Zoom

Een kwartier voordat de les begint, ontvang je een e-mail met een link om deel te nemen aan je les. Klik op deze link om naar je les te worden geleid in een nieuw scherm in Zoom.

5. Bereid je voor op de les

Rol je yogamat klaar uit en zorg ervoor dat je een deken en een yogablok of kussen in de buurt hebt. Zorg ervoor dat je 5 tot 10 minuten voor de les inlogt. Op deze manier heb je tijd om beeld en geluid te controleren en vertrouwd te raken met de weergaveopties (“SPEAKER-” & GALLERY VIEW).

Kies tijdens de les de modus “SPEAKER VIEW” om je leraar op het grote scherm te zien. In “GALLERY VIEW” kun je dubbelklikken (PIN) op de docent en kom je terug bij “SPEAKER VIEW”. Het is leuk om je camera voor de les aan te laten, zodat de leraar en andere leerlingen jou ook kunnen zien. (Je kunt je camera ook uitschakelen door op het camera symbooltje te drukken).

6. Geniet van de yogales!

Wanneer de les begint, worden je audio en camera uitgeschakeld zodat alleen de leraar in beeld is. Voor vragen tijdens de les vragen we je uit om de chatfunctie onderaan je scherm te gebruiken. We spelen geen muziek tijdens onze livestream lessen. Speel gerust je eigen muziek op de achtergrond.

Veelgestelde vragen

Als je nieuw bent bij A Yoga Collective, welkom! Alles wat je moet weten.

Als je audio niet rechtstreeks werkt in de Zoom-vergadering, volg je de volgende stappen:

Tik op je “meeting screen”. Onderaan verschijnt een balk met “meeting options”. Klik op “Join Audio”. Er verschijnen verschillende opties.

Klik op “Call using internet audio” om je speakers en microfoon vanaf je laptop, telefoon of tablet of computer te gebruiken

€ 4,50 voor een losse les

€ 12,99 voor een onbeperkte weekpas

We raden het volgende aan voor je les thuis:

  • Kies een rustige en comfortabele plek in huis. Zorg ervoor dat je tijdens de les niet wordt gestoord, dit is je tijd voor jezelf. Als je een yogamat hebt, is dat handig. Zorg er anders voor dat de grond waarop je yoga doet, zacht is, zoals een vloerkleed of op gras.
  • Handig zijn een kussen, yoga blok en een deken.
  • Zorg ervoor dat de batterij van het apparaat waarmee je de les doet is opgeladen of aangesloten is op netstroom. 
  • We gebruiken geen muziek tijdens onze online lessen, dus als je graag muziek wilt  tijdens je les, voel je dan vrij om je eigen muziek op de achtergrond af te spelen.
  • Steek wellicht een kaars of brand wierook, en neem je voor om los te laten en plezier te hebben!