A Yoga Collective
Online & Outdoor lessen

Al onze online lessen staan voor dit moment on hold. Gelukkig is het een prachtige zomer en geven we bij mooi weer (+>17ºC) ook yogalessen in het park. Per September ben je weer welkom bij ons in de studio. Plekje reserveren? Bekijk het rooster en meld je aan voor de les(sen). 

Classes Power Hatha
Power Hatha

Deze Power les is qua structuur hetzelfde als een traditionele Hatha les waarin we kracht opbouwen, flexibiliteit en kalmte in lichaam en geest bevorderen. De les bevat ademhalingstechnieken, waarbij we uitgebreid met de locks (bandha’s) werken.Voor deze les vragen we je voorbereid te zijn op iets meer uitdagende poses. Na het opwarmen van de wervelkolom en de rest van het lichaam met een aantal rondes klassieke surya namaskar (zonnegroeten), werken we toe naar houdingen zoals side-crow, eka-pada koundinyasana, forearm balances en handstand. Ben je al tijdje met yoga bezig en klaar om naar dat volgende plateau te klimmen? Dan is deze les voor jou! Level 1/2.

Classes Yin Yoga
Yin Yoga

Yin yoga poses zijn bedoeld om je bindweefsels op te rekken, flexibel te maken en te genezen. Ze worden ervaren als een diepe stretch, vergroten je bewegingsbereik en maken je energetische paden vrij. De herstellende houdingen geven je lichaam een kalmerende sensatie en zijn bedacht om je parasympathische zenuwstelsel te activeren (de natuurlijke, verzorgende “rust en herstel” staat van ons lichaam). Houdingen worden 3 tot 5 minuten vastgehouden. Tijdens de poses wordt je aangemoedigd om bij de ademhaling te blijven, naar binnen te gaan en daar los te laten waar mogelijk. Doel van de les is om je je soepel, tevreden en zelfverzekerd te laten voelen. Geschikt voor alle niveaus.

Classes Flow & Breathwork
Flow & Breathwork

Ademwerk (pranayama) is volgens Swami Sivananda een van de 5 pijlers van yoga en cruciaal in een yogales. Dit is ook de reden waarom een Flow & Breathwork  les hiermee begint. De docent kiest tussen alternate nostril breathing, breath of fire, diepe cellulaire-herstellende ademhaling en andere technieken. Wees daarna voorbereid om te bewegen! Tijdens deze Vinyasa flow les richten we ons op het verbinden van ademhaling en beweging en  bouwen we warmte, kracht en flexibiliteit op. Uitdagende houdingen worden aangegaan, balancing poses, inversions en backbends. Elke les wordt afgesloten met een welverdiende begeleide eindontspanning (shavasana). Level 1.

Classes Gentle Flow & Yoga Nidra
Gentle Flow & Yoga Nidra

Dit is een kalme, stress verlichtende les om het lichaam geleidelijk te stretchen en  te versterken. De nadruk ligt op het opbouwen van bewustzijn van de ademhaling en het lichaam. Houdingen (asana’s) worden in een langzamer tempo beoefend met aandacht voor  “alignment” en detail. Een uitstekende voorbereiding op Yoga Nidra, ook wel bekend als “yogic sleep”, waarin je wordt begeleid naar een volledige theta-hersengolf-ontspanning voor lichaam en geest. 20 minuten yoga Nidra is qua rust vergelijkbaar met een vol uur reguliere slaap.  Voor iedereen die op zoek is naar rust en ontspanning. All levels.

 

Classes Restorative Yoga
Restorative Yoga

In deze les  gebruiken we props zoals blokken, kussens, dekens en riemen om het lichaam te ondersteunen, zodat je spieren volledig kunnen ontspannen. De houdingen zijn comfortabel en worden iets langer aangehouden. Deze les is voor wie stress wil verlichten, de geest willen kalmeren, maar ook voor diegenen die willen herstellen van blessures. Restorative  Yoga is ook waardevol bij slapeloosheid en bevordert de nachtrust. Deze diepgaande, herstellende yoga voedt je lichaam, je geest en je ziel. En is voor iedereen, zelfs als je nog nooit yoga hebt gedaan! All levels.

Classes Traditional Hatha
Traditional Hatha

Deze les wordt gegeven op de traditionele manier die al meer dan 120 jaar wordt beoefend, sinds de grote spirituele leider en geneesheer Swami Sivananda de verschillende millennia-oude overgebleven yoga tradities verenigde. De les start met een initiële ontspanning, ademhalingsoefeningen om het zenuwstelsel te kalmeren en een aantal klassieke zonnegroeten om de wervelkolom en de rest van het lichaam op te warmen. Hierop volgen de klassieke, versterkende en ontspannende houdingen. In traditionele yoga ligt de nadruk op sthira sukham asanam, wat betekent dat er wordt gewerkt aan een comfortabele, stabiele houding. Elke les wordt afgesloten met een begeleide eindontspanning, traditioneel bekend als shavasana. All levels.

Classes Hatha & Meditation
Hatha Yoga & Meditation

Houdingen worden geoefend om de flexibiliteit van lichaam en geest te synchroniseren, te versterken en te bevorderen. Hatha yoga omvat ademhalingstechnieken en heeft grote voordelen voor het interne orgaan-, zenuw- en lymfestelsel. In deze les ligt de nadruk op eenvoud, herhaling en bewegingsvrijheid, waarbij soms uitdagende houdingen worden afgewisseld met ontspannende. Hatha Yoga is een pad naar ontspanning en evenwicht van het hele lichaam en in onze lessen gaan we door een volledig circuit van het bewegingsbereik hiervan. Met staande houdingen, twists, forward folds, backbends en hip openers. Met als afsluiter een stilte meditatie voor innerlijke rust en acceptatie. Yoga zoals het bedoeld is. Geschikt voor alle niveaus.

Classes Prenatal Yoga
Prenatal Yoga (Zwangerschapsyoga)

Prenatale lessen helpen de aanstaande moeder om contact te maken met haar baby en haar eigen lichaam. Deze lessen houden je fit tijdens je zwangerschap, bereiden je voor op die speciale dag en leren je verbinding te maken met je nieuwe lichaam en geest. Tijdens de les besteden we aandacht aan ademhalings- en ontspanningstechnieken. De verschillende yogahoudingen zijn veilig om te oefenen en specifiek afgestemd op het zwangere lichaam, waardoor vrouwen de ruimte krijgen om naar binnen te keren. Prenatale yoga dient ook om te helpen bij het ontmoeten en verbinden met  andere zwangere vrouwen en om je voor te bereiden op alle mogelijke stress van gezinsuitbreiding.

Makkelijk jouw online les boeken

1. Registreer op Zoom

Registreer voor een gratis account op Zoom (link naar app store & website) en installeer de app op je mobiel, tablet, laptop of tv. Je kunt onze lessen het makkelijkst volgen op een tablet of laptop die je voor je mat plaatst.

2. Reserveer je plek

Ga naar onze ‘Boek een les’ pagina en kies je favoriete les om je plek te reserveren. Registreer je ook bij ons als je dat nog niet hebt gedaan. Aanmelden voor een les is hetzelfde als bij het boeken van een studio les. 

3. Betaal voor je les

Bij aanschaf van lessen kun je kiezen tussen een losse les (€ 4,50) of een onbeperkt week-abonnement (€ 12,99). Op de ‘Mijn Schema’ pagina vind je een overzicht van je aangekochte les(sen). We hebben alle reguliere abonnementen stopgezet en vragen je om je online lessen afzonderlijk te kopen.

4. Meld je aan bij Zoom

Een kwartier voordat de les begint, ontvang je een e-mail met een link om deel te nemen aan je les. Klik op deze link om naar je les te worden geleid in een nieuw scherm in Zoom.

5. Bereid je voor op de les

Rol je yogamat klaar uit en zorg ervoor dat je een deken en een yogablok of kussen in de buurt hebt. Zorg ervoor dat je 5 tot 10 minuten voor de les inlogt. Op deze manier heb je tijd om beeld en geluid te controleren en vertrouwd te raken met de weergaveopties (“SPEAKER-” & GALLERY VIEW).

Kies tijdens de les de modus “SPEAKER VIEW” om je leraar op het grote scherm te zien. In “GALLERY VIEW” kun je dubbelklikken (PIN) op de docent en kom je terug bij “SPEAKER VIEW”. Het is leuk om je camera voor de les aan te laten, zodat de leraar en andere leerlingen jou ook kunnen zien. (Je kunt je camera ook uitschakelen door op het camera symbooltje te drukken).

6. Geniet van de yogales!

Wanneer de les begint, worden je audio en camera uitgeschakeld zodat alleen de leraar in beeld is. Voor vragen tijdens de les vragen we je uit om de chatfunctie onderaan je scherm te gebruiken. We spelen geen muziek tijdens onze livestream lessen. Speel gerust je eigen muziek op de achtergrond.

Veelgestelde vragen

Als je nieuw bent bij A Yoga Collective, welkom! Alles wat je moet weten.

Als je audio niet rechtstreeks werkt in de Zoom-vergadering, volg je de volgende stappen:

Tik op je “meeting screen”. Onderaan verschijnt een balk met “meeting options”. Klik op “Join Audio”. Er verschijnen verschillende opties.

Klik op “Call using internet audio” om je speakers en microfoon vanaf je laptop, telefoon of tablet of computer te gebruiken

€ 4,50 voor een losse les

€ 12,99 voor een onbeperkte weekpas

We raden het volgende aan voor je les thuis:

  • Kies een rustige en comfortabele plek in huis. Zorg ervoor dat je tijdens de les niet wordt gestoord, dit is je tijd voor jezelf. Als je een yogamat hebt, is dat handig. Zorg er anders voor dat de grond waarop je yoga doet, zacht is, zoals een vloerkleed of op gras.
  • Handig zijn een kussen, yoga blok en een deken.
  • Zorg ervoor dat de batterij van het apparaat waarmee je de les doet is opgeladen of aangesloten is op netstroom. 
  • We gebruiken geen muziek tijdens onze online lessen, dus als je graag muziek wilt  tijdens je les, voel je dan vrij om je eigen muziek op de achtergrond af te spelen.
  • Steek wellicht een kaars of brand wierook, en neem je voor om los te laten en plezier te hebben!